Sayfalar

13 Kasım 2011 Pazar

Ritm Araçları (Müzik sf:12, Araştırma)

"Solda" Tırtıklı Ritm Sopaları: Biri diğerine göre daha kalındır ve yüzeyi tırtıklıdır. Diğeri ise farklı kalınlıklarda olabilir ve yüzeyi pürüzsüzdür. Resimdeki tahtadan yapılmıştır. İnce olanı diğerine sürterek ses çıkarabilirsiniz. :)
"Sağda" Davul: Çeşitli malzemelerden yapılabilir , malzemesine göre ses tonu değişir. Resimdeki saksının açık yerine kese kağıdı kaplanarak yapılmıştır. Elle kese kağıdının olduğu yere vurarak ses çıkarabilirsiniz. :)



                                     
"Solda" Marakas: Plastikten yada tahtadan da yapılabilir. Resimdeki Su Kabağından yapılmıştır. İçine ufak ve çok sayıda; ses çıkaracak malzemeler konulur. Sallayarak ses çıkarabilirsiniz :)
"Sağda" Zil: Herhangi bir malzemenin üstüne zillerin takılmasıyla yapılır. Resimdeki plastikten yapılmıştır. Sallayarak ses çıkarabilirsiniz :)


“Solda” Ritm Sopaları: Farklı kalınlıklarda ve uzunluklarda olabilir. Sopalar birbirine vurularak ses çıkarılır. :)
“Sağda” Flüt: Plastikten yapılır. Üfleyerek ve delikleri kapatılarak ses çıkarılır. :)

Öğrenci Bilgi Formu (Çocuk Ruh Sağlığı)

…………………..  ANAOKULU
KİŞİSEL BİLGİ FORMU
ÇOCUĞUN
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Cinsiyeti                                 : ………………………….
Kabul Tarihi                           : ………………………….
Okula Geliş Nedeni               : ………………………….
Ev  Adresi ve Tel.                  : ………………………….
………………………………………………………………
………………………………………………………………
ANNE
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Mesleği                                   : ………………………….
Çalışma Saatleri                     : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
………………………………………………………………
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)               : ………………………….
………………………………………………………………
Sağ  (   )                     Öz (   )                         Üvey (   )



                                                                    
BABA
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Mesleği                                   : ………………………….
Çalışma Saatleri                     : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
………………………………………………………………
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)               : ………………………….
………………………………………………………………
Sağ (   )                     Öz (   )                      Üvey (   )



                                                                    
III. ŞAHIS
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Yakınlık Derecesi                   : ………………………….
İş Adresi                                 : ………………………….
İş Telefonu                             : ………………………….
Ev Adresi                               : ………………………….
Ev Telefonu                            : ………………………….
Anne – Baba ayrı ise çocuk kiminle yaşıyor?
Anne (   )         Baba (   )      Anneanne (   )        Babaanne (   )          Diğer (   )



                                                                                                               
KARDEŞLER
            ADI                               DOĞUM TARİHİ                      EĞİTİM DURUMU
1- ……………………               ……./ ……./ …….                                     …………………
2- ……………………               ……./ ……./ …….                                    …………………
3- ……………………               ……./ ……./ …….                                   …………………
4- ……………………               ……./ ……./ …….                                     …………………
5- ……………………               ……./ ……./ …….                                    …………………


AİLEDE BİRLİKTE YAŞAYAN DİĞER KİŞİLER
          ADI                      YAKINLIK DERECESİ             YAŞI          EĞİTİM DURUMU
1- ………………..             ……………………               ……….        …………………………
2- ………………..             ..…………………..               ……….        …………………………

*Çocuk kuruma gelmeden önce çocukla ilgilenen kişi yada okulöncesi eğitim kurumları. (Doğumdan itibaren)
…………………………………………………………………………………………………………….
*Çocuğun bakımı ve eğitimi ile ilgili kuralları kim koymaktadır?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Konulan kurallar çocukla ilgilenen kişiler tarafından tutarlı bir şekilde uygulanıyor mu?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Aile içinde çocukla ilgili konularda görüş ayrılığı olduğu zaman ne yapıyorsunuz?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Evde bulunduğunuz süre içinde çocuğunuza özel olarak zaman ayırabiliyormusunuz?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Ayırabiliyorsanız bu süre içinde neler yapıyorsunuz?
Anne:……………………………………………………………………………………………………
Baba:…………………………………………………………………………………………………….
*Çocuğun daha önce geçirdiği önemli hastalıklar: (Hastane yaşantısı var mı?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Alerjik durumu var mı? (Besin, İlaç,diğer)
…………………………………………………………………………………………………………….
*Çocuğun sürekli hastalığı ve ilacı var mı?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Uyku alışkanlığı var mı?Gündüz uyku süresi ne kadardır?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Kendi kendine yemek yer mi?


…………………………………………………………………………………………………………….
*Sizce yemek problemi var mı?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Size göre çocuğunuzun olumlu kişilik özellikleri nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………………….
* Size göre çocuğunuzun olumsuz kişilik özellikleri nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Okuldan beklentileriniz nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………………….
*Okuldaki eğitimi görmek, tanımak,okulda verilen eğitimin evde de devamını sağlamak, eğitime katkıda bulunmak ve bilgi alış verişi yapmak amacıyla okuldaki eğitime katılabileceğiniz kendinize uygun olan zamanı belirtiniz.
…………………………………………………………………………………………………………….

Çocukları Tanımanın Önemi ve Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar (Çocuk Ruh Sağlığı sf:22, Uygulama Faaliyeti-1)

Çocukları Tanımanın Önemi:
İlgilenilen konunun tamamıyla insan olduğu pek az meslek vardır. Bunlardan biri eğitimdir. Bazen bir kişi bazen grup olmak üzere eğitimde daima insan ile ilgilenilir. Bu çabalarla eğitimdeki görevlerimizden birinin kişiyi ne yaptığına ve ne yapacağına ne yapması gerektiğine karar vermek düzeyine getirmek olduğunu; çocuk hakkında gerçekçi bir karar vermek için onunla ilgili bilgiler bulunduğuna; çocuk hakkında ne kadar çok doğru bilgi edinirsek o kadar iyi ve doğru karar vereceğimiz belirtilmektedir.

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar: 
-Tanıma ve değerlendirme çalışmaları kesinlikle çocuğun yapamadıkları üzerinde
yoğunlaştırılmamalıdır. Çocuğun kendisiyle ilgili olumlu benlik algısı
güçlendirilmelidir. Çocukların bildikleri kadar merak ettiği konularda dikkate
alınmalıdır. Çocukların meraklarını gidermek için sordukları sorulara önem
verilmelidir. Çocukları tanımak demek, çocukların neleri öğrenmek istediklerini de
ortaya çıkarabilmek demektir.
 -Çocuklar ne yaptıkları kadar nasıl ve neden yaptıklarını da düşünmelidirler. Çocuk
yaptığı eylemlerin nedenini düşünmeden yaptığında, ezberci bir yapıya sahip
olabilir. Çocuklarla öğrenme sürecinde, duygu ve düşünceleri ile ilgili konuşmalı,
yaptıklarının amaçları hakkında paylaşımlar yapılmalıdır.
 -Çocuklar aynı yaşta olsalar da birbirleri arasında farklılıklar olabileceği
unutulmamalıdır. Bu nedenle çocuk merkezli çoklu değerlendirme, yöntem ve
araçlarının kullanılması gerekmektedir.
 -Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmaları eğitim programlarının bir parçasıdır.
Eğitim ortamındaki her durum çocuk hakkında bir veri olarak dikkatle değerlendirilmelidir.
 Çocukları tanıma ve değerlendirmede aileleri ve yaşadıkları çevre koşulları da
dikkate da dikkate alınmalıdır.
 -Çalışmalar düzenli ve sürekli olarak yapılmalıdır.
 -Etik davranmalı, elde edilen bilgiler sadece eğitim amaçlı kullanılmalıdır.

10 Kasım 2011 Perşembe

Besin Grupları (Çocuk Beslenmesi sf:22, araştırma)

Süt Grubu

Başta yetişkin kadınlar, çocuklar ve gençler olmak üzere tüm yaş gruplarının bu grubu her gün tüketmesi gerekir.
Bu grupta yer alan besinler:
Süt ve yerine geçen besinler; yoğurt, peynir ve süttozu gibi sütten yapılan besinler
İçerdiği Önemli Besinler :
Protein, kalsiyum, fosfor, B2 vitamini (riboflavin) ve vitamin B12 olmak üzere birçok besin öğesinin önemli kaynağıdır.
Başlıca Görevleri:


Kalsiyumdan zengin olan bu grup kemiklerin ve dişlerin sağlıklı gelişiminde ve hücre çalışmasında önemli rol oynar.
Her gün yetişkin bireylerin 2 porsiyon, çocukların, adölesan dönemi gençlerin, gebe ve emzikli kadınlarla menopoz sonrası kadınların 3-4 porsiyon süt ve yerine geçen besinleri tüketmeleri gerekir. Bir orta boy su bardağı (200 cc) süt veya yoğurt ile iki kibrit kutusu büyüklüğünde peynir bir porsiyondur.
Yağsız veya yağı azaltılmış süt, yoğurt ve tuzu az peyniri tercih edin.
Çiğ süt ve pastörize edilmemiş sütlerden yapılan peynir ve benzeri besinler insanlarda brusella hastalığına neden olur. Bu nedenle sokakta satılan kaynağı bilinmeyen sütleri tüketmeyin.
Pastörize edilmiş veya UHT (uzu ömürlü süt) sütleri tercih edin. Kaynağını bilmediğiniz ve tanımadığınız kişilerin sattığı sokak sütlerini satın almayın.
Sütün az kaynatılması sütte bulunan mikropların tamamını öldürmez. Sütün çok kaynatılması ise vitamin kaybına neden olur. Sütü kaynama noktasına geldikten sonra en az 5 dk. kaynatmak hijyenik yönden yararlı olabilir
Yoğurdun suyunun süzülmesi veya bekletme esnasında oluşan suyunun atılması vitamin B2 (riboflavin) kaybına neden olur. Riboflavin vücutta önemli işlevleri olan bir vitamindir. Bu nedenle yoğurdun yeşilimsi suyu atılmamalı, değerlendirilmelidir. Ekmek mayalandırma, bisküvi ve pasta ile çorba yapımında kullanılmalıdır.
Satın alınan plastik yoğurt kapları, daha sonra yiyecek saklama amacı ile kullanılmamalıdır.
Sütlü tatlı pişirildikten sonra ocaktan alınırken şekeri eklenmelidir. Pişirilme sırasında eklenen şeker  ile sütün proteini birleşince protein kaybı oluşur.
Tarhana yoğurt, un veya yarmadan yapılan geleneksel bir besinimizdir. Beslenmemizde önemli yeri vardır. Ancak kurutulma işlemi hava akımı olan ve gölge bir yerde, üstü ince temiz bir bezle örtülerek yapılmalı, güneş altında kurutulmamalıdır. Aksi halde önemli vitamin kayıpları oluşur.
İshal tedavisinde yoğurt yenmesi ve tuzlu ayran içilmesi yaşam kurtarır.


ET-YUMURTA-KURUBAKLAGİL GRUBU

Bu grupta yer alan besinler:
Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi besinler bulunur. Ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar da bu grupta yer alır.
İçerdiği Önemli Besinler :
Protein, demir, çinko, fosfor, magnezyum, B6, B12, B1 ve A vitamini, posa (kurubaklagiller) içerir.
Başlıca Görevleri:
  • Hücre yenilenmesi, doku onarımı ve görme işlevinde görev alan besin öğelerini sağlarlar.
  • Kan yapımında görevli en önemli besin öğeleri bu grup tarafından sağlanır.
  • Sinir, sindirim sistemi ve deri sağlığında görev alan besin öğeleri en çok bu grupta bulunur.
  • Hastalıklara karşı direnç kazanılmasında rolü olan en önemli besin grubudur.

SEBZE ve MEYVE GRUBU

Bu grupta yer alan besinler
Bitkilerin her türlü yenebilen kısmı sebze  ve meyve grubu altında toplanır.
İçerdiği Önemli Besinler :
Mineraller ve vitaminler bakımından zengindirler. Folik asit, A vitaminin ön öğesi olan beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, posa ve diğer antioksidan özelliğe sahip bileşiklerden zengindirler.
Başlıca Görevleri:
  • Büyüme ve gelişmeye yardım ederler.
  • Hücre yenilenmesini ve doku onarımını sağlarlar.
  • Deri ve göz sağlığı için temel ögeler içerirler.
  • Diş ve diş eti sağlığını korurlar.
  • Kan yapımında görev alan ögelerden zengindirler.
  • Hastalıklara karşı direncin oluşumunda etkindirler.
  • Doygunluk hissi sağlarlar.
  • Dengesiz beslenmeye bağlı şişmanlık ve kronik hastalıkların (kalp   damar hastalıkları, hipertansiyon, bazı kanser türleri) oluşma riskini   azaltırlar.
  • Barsakların düzenli çalışmasına yardımcı olurlar.

EKMEK ve TAHIL GRUBU

Bu grupta yer alan besinler
Buğday, pirinç, mısır, çavdar ve yulaf gibi tahıl taneleri ve bunlardan yapılan un, bulgur, yarma, gevrek ve benzeri ürünler bu grup içinde yer alır.
İçerdiği Önemli Besinler ve Başlıca Görevleri:
Tahıl ve tahıl ürünleri vitaminler, mineraller, karbonhidratlar (nişasta, lif) ve diğer besin öğelerini içermeleri nedeniyle sağlık açısından önemli besinlerdir. Tahıllar, protein de içerir. Bu proteinin kalitesi düşük olmakla birlikte kurubaklagiller ya da et, süt, yumurta gibi besinlerle bir arada tüketildiklerinde protein kalitesi arttırılabilir. Tahıllar, ayrıca bir miktar yağ da içerirler. Tahıl tanelerinin yağı vitamin E’ den zengindir. Tahıllarda A vitamini aktivitesi gösteren öğelerle, C vitamini hemen hemen yoktur. Tahıllar B12 dışındaki B grubu vitaminlerinden zengin, özellikle B1  vitaminin (tiamin) en iyi kaynağıdır. Bu vitaminler tahıl tanelerinin çoğunlukla kabuk ve özünde bulunur.Mineraller ve vitaminler bakımından zengindirler. Folik asit, A vitaminin ön öğesi olan beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, posa ve diğer antioksidan özelliğe sahip bileşiklerden zengindirler.