Sayfalar

31 Mart 2012 Cumartesi

Bilişsel Gelişim Etkinlikleri (Gelişim Alanları 115-116)




        Öncelikle malzemeleri ve sınıfı hazırladım. Çocuklar Sessiz Köşede buluşup yere oturdular.  :)

  
  Daha sonra sorulara başladım ilk olarak yan yana eşit aralıklarla eşit sayıda blogu dizip sordum: "Sizce hangisinde daha çok var?" 
(Blogların bu şekilde fotoğrafı yok.) 
Çocukların hepsi aynı cevabı verdi: "Eşitler!" 











Daha sonra bir sıranın aralıklarını açtım (Fotoğraftaki gibi.) ve tekrar sordum: "Sizce hangisinde daha çok var?" Biri hariç hepsi alttakini gösterdi bende cevap vermeyene sordum o da eliyle iki sırayıda sayıp "İkisindede 4 tane var. Yine eşitler" dedi.












Daha sonra iki blogu alıp diğerlerini kaldırdım ve fotoğraftaki gibi koyup sordum " Hangisi daha uzun?"
 Çocukların hepsi "Eşitler." dedi.











Bende bu sefer birini sağa diğerini sola itip tekrar sordum "Hangisi daha uzun?"
Çocukların hepsi üsttekinin daha uzun olduğunu söylediler. Ama yine aynı çocuk eliyle ikisinide aynı hizaya getirip "Bakın! Yine aynı!" dedi.


Daha sonra hamurlara geçtik. Önce eşit büyüklükte top yapılmış iki hamur gösterdim (Hamurların bu şekilde fotoğrafı yok.) ve çocuklara "Eşitler mi?" diye sordum. Hepsi eşit olduğunu söyledi. Sonra hamurlardan birini elimle sosis şekline getirdim ve tekrar sordum "İkiside eşit mi?" İki çocuk top şeklinde olanın daha fazla olduğunu söyledi diğerleri ise sosis şeklinde olanın daha fazla olduğunu söyledi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder