Sayfalar

16 Mart 2012 Cuma

Özel Eğitim Kurumlarının İlke ve Yöntemleri (Erken Çocukluk sf:74)

  Eğitim öğretim ilkesi, eğitim öğretim sırasında devamlı göz önünde bulundurulması gereken, ona zıt iş yapılmasına müsaade edilmeyen prensiplerdir. İlkeler, konu ve yöntem seçiminde de etkili olur. Öğretimde başarıya ulaşmak için, uygun yöntem kullanmak kadar; bu faaliyetlerde bazı ilkelere de uymak gereklidir.
Yöntem, belli amaçlara giden yollardır. Bu yolun önceden iyice düşünülüp, analiz edilip plânlanması gerekir; yoksa yapılan öğretim işi, çok karmaşık bir labirentte çıkış yolunu aramaya döner. Yöntemin olabilmesi için amaçların net ve doğru olarak seçilmesi, gidiş prensiplerinin berrak olarak ortaya konması gerekir.


Uygulamalı eğitim ilke ve yöntemleri:
1) Uygulamalı eğitimin hedefi, adaylara görevleri ile ilgili bilgi ve kazandırılan becerileri ve hazırlayıcı eğitim döneminde verilen teorik bilgileri uygulamak suretiyle tecrübe kazandırmaktır.
2) Uygulamalı eğitim, hazırlayıcı eğitimden sonra kurum eğitim ve sınav yürütme kurulunca belirtilen tarihte başlar.
2) Uygulamalı eğitim süresi toplam ikiyüzyirmi saatlik programdan aşağı olmamak üzere, dokuz aydan çok olamaz.

 DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM
   Erken çocukluk özel eğitimi, yetersizliği olan veya gelişimsel açıdan risk grubunda olan çocukların ve ailelerinin gereksinimlerini karşılamak, yetersizliğin engele dönüşmesini önlemek ya da çocuğun yaşıtlarıyla gelişim farklılığını en aza indirmeyi hedefleyen bir alandır.  Ülkemizde son on yıldır gelişme gösteren erken çocukluk özel eğitimi, gelişmiş ülkelerde yaklaşık elli yıldır uygulanmaktadır. Bu çalışmada, erken çocukluk özel eğitiminin, dünyada ve ülkemizde ortaya çıkış nedenleri, gelişim süreciyle uygulamalarına yer verilmiştir. Çalışmada ayrıca, erken çocukluk özel eğitiminin en önemli basamakları olan önleme, vakaların tespiti, çocukların değerlendirilmesi süreçlerine değinilmiş, gelişmiş ülkelerdeki uygulamalarla Türkiye’deki uygulamalar karşılaştırılmıştır. Çalışmada, erken çocukluk özel eğitim hizmetlerinin ülkemizde nasıl yürütüldüğüne değinilmiş, bu hizmetlerin yaygınlaştırılması için neler yapılması gerektiği önerilmiştir. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder